Durf anders te fotograferen door de kennis van de BEELDtaal
Durf anders te fotograferen door de kennis van de BEELDtaal
Durf anders te fotograferen door de kennis van de BEELDtaal
Leer van je voorgangers, en zorg dat je foto's beter worden.
Organiseer je kennis én je bovenkamer!
Want in de BEELDtaal bestaat geen beperking.
Verbreedt je perceptie door te begrijpen.
Stop met eeuwig zoeken op internet en focus je aandacht op echte kennis.
Leer van de deskundigen
Krijg je informatie van 180 jaar bewezen BEELDtaal.
Door intentie, vorm en resultaat weet ik waar ik moet zijn.
Als je begrijpt hoe dit in elkaar zit, heb je een wereld gewonnen. Niet alleen voor je eigen werk maar ook dat van anderen. Je gaat zien i.p.v. kijken. De ruis om je heen verdwijnt en je krijgt rust omdat je weet waar je naartoe wil. Je vind je inspiratiebronnen die jou op dat moment geven wat je nodig hebt en je werkt in de traditie van de BEELDtaal. Een 180 jarige 'jonge' taal die door curatoren, recensenten en BEELDcritici goed begrepen wordt. Zo wordt gekeken en zo kijken wij ook!
Jorgen Polman
Want het kennen van je inspiratiebronnen is essentieel voor een sterk fotoproject. Zonder de juiste input zullen je foto's vaak inhoudsloos of registratief zijn, met soms een deuk in je zelfvertrouwen ten gevolg. Met de kennis van de BEELDtaal en het aanpassen van je input zullen je foto's inhoud krijgen, waardoor jij er weer een goed gevoel aan overhoudt.
Portretfotografie is een vak apart en hierboven is goed te zien hoe divers het kan zijn. Op de eerste portretfoto is de geportretteerde aantrekkelijk om te zien en ook de belichting is technisch netjes aangepakt.
Richard Avedon wilde met zijn portretten echter iets anders laten zien dan een aantrekkelijk persoon. Hij wilde met zijn foto’s de toeschouwer laten inzien dat de arbeiders in de Midwest de ruggegraat zijn van de ''American dream'. Hij fotografeerde met grote negatieven en maakte daarmee gigantische afdrukken voor de expositie.
Als je weet hoe het werkt, raak je niet meer verdwaald
Welke vormtoepassingen horen erbij?
Van selectie naar tentoonstelling.